5 tipů, jak se zbavit únavy

žena

Jsou dny, kdy sršíme energií. Od rána jsme plní tvořivého elánu. Na konci dne za sebou máme spoustu práce a vyřízených úkolů. Sami ale vyřízení nejsme, a tak si třeba jen tak zatancujeme na oblíbenou písničku. Druhý den je to přesně naopak. Nechce se nám zvednout, jsme malátní, unavení. Co s tím?

Je přirozené, že se u nás střídají dny, kdy jsme plní energie, a dny, kdy cítíme únavu. Pokud jsme ale unavení dlouhodobě, může to znamenat, že něco není v pořádku. Nemusí jít hned o zdravotní problém. Ale třeba o to, že nám někde energie uniká. Důvodů může být víc: stres, obavy, úzkost, strach a další negativní emoce. Tím, jak se pořád dokola zabýváme nějakým problémem, vyživujeme ho. A nám ubývá energie. Když negativní pocity zpracujeme, uleví se nám a zbude nám energie na krásné věci.

Jak doplnit energii

Osvědčilo se mi několik „dobíječů“ energie. Nejsou to žádné zázračné pilulky, vitamíny nebo léky. Ráda se s vámi o ně podělím a třeba vás při čtení napadnou další, které vám budou více vyhovovat.

Pohyb na čerstvém vzduchu

Jsou dny, kdy jsem unavená. Hlavně v pátek po celotýdenní práci, která je hlavně sedavá. Jakmile se ale dostanu na zahradu, ožívám. Stačí hodina dvě plení, okopávání nebo rytí a energie je zpátky. Podobně působí i jiný pohyb na čerstvém vzduchu – třeba procházka v lese.

Jógové cvičení

Jednou týdně chodím na jógu a ačkoli jdu na cvičení občas unavená, vracím se s novou energií. Výborný je hlavně tento cvik: z deky si vytvořte malou stoličku (složte ji na několik dílů), sedněte si na ní a natáhněte nohy. Zpevněte je a vzpažte. Hlídejte si, abyste neměli příliš zvednutá ramena. S nádechem ruce protáhněte ještě dál za uši a snažte se tělo a paže mít v jedné linii. Opakujte několikrát.

Meditace

Hlavu si vyčistíte při meditaci, což vám pomůže zbavit se i negativních myšlenek nebo pocitů. Najděte si klidné a příjemné místo. Sedněte si do sedu se zkříženýma nohama. Páteř mějte rovnou. Zavřete oči a dýchejte. Myšlenky posílejte pryč.

Hrajte si

Všimli jste si toho, že když vás něco baví, nejste u toho unavení? Tak si hrajte. Já jsem nedávno dostala od kamarádky antistresové omalovánky pro dospělé. Jsou skvělé. A taky se nestydím sbírat kaštany, stavět si lego nebo si něco vyrábět.

Spánek

Kvalitní, hluboký spánek je důležitý. Každý z nás má jinou potřebu spánku. Já třeba chodím spát, kdy se setmí. Tma je pro mě impulsem, abych si lehla a dobila energii. V létě chodím spát později a vstávám brzy. V zimě chodím spát dřív a vstávám taky brzy 🙂

Autorkou článku je Jana Poncarová, foto: pixabay.com


Přidejte svůj komentář.